Workshops Ιαπωνικού Φεστιβάλ 2024

Σε αυτή τη σελίδα, θα δείτε τα Workshops

Eυχαριστούμε πολύ, για την εμπιστοσύνη και τη σημαντική υποστήριξη.

Πριν την εκδήλωση ενδιαφέροντος στα  workshops παρακαλούμε διαβάστε τα παρακάτω: 

Για την συμμετοχή σας στα  workshops  προυπόθεση είναι η αγορά του εισιτηρίου της γενικής εισόδου.

Μπορείτε να προμηθευτείτε τα εισιτήριά σας σε αυτό τον σύνδεσμο :
https://www.ticketservices.gr/event/3o-iaponiko-festival/

Για να θεωρηθεί έγκυρη η καταγραφή παρακαλώ καταχωρήστε τη φωτογραφία του εισιτηρίου σας.

Προσοχή! Η συμμετοχή στα workshops  γίνεται μόνο μεσω της φόρμας:https://forms.gle/swQnbuc1MEcBJaGV9

Δεν θα γίνονται δεκτά αιτήματα συμμετοχής τις ημέρες του Φεστιβάλ.

Για την ασφάλεια όλων παρακαλούμε στα  workshop  να μην συμμετέχουν παιδιά κάτω των 12 ετών.

Η Ελληνική Λέσχη Μπονσάι

«Η αγάπη μας για την τέχνη “μπονσάι” μας ώθησε το Δεκέμβριο του 2011 να ιδρύσουμε την Ελληνική Λέσχη Μπονσάι», αναφέρουν χαρακτηριστικά τα ιδρυτικά μέλη.

Σκοπός του Συλλόγου που έχει συσταθεί είναι «η ανιδιοτελής προαγωγή και διάδοση της γνώσης και της τεχνοτροπίας που αφορούν στα δέντρα μπονσάι.

Επιδιώκεται η ανταλλαγή απόψεων, γνώσεων και τεχνικών σχετικά με τη δημιουργία, επεξεργασία, καλλιέργεια, διαβίωση και διατήρηση των ιδιαίτερων αυτών δέντρων».

Τέλος, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά τα μέλη της Λέσχης, «προσδοκία μας είναι να εμφυσήσουμε την φιλοσοφία της τεχνικής καλλιέργειας γηραιών δένδρων σε δίσκο, ενασχόλησης που συνεισφέρει στην αρμονία ατόμου, ψυχής και φύσης».

Στο πλαίσιο αυτό δημιουργήθηκε το 2011 ο Σύλλογος «Ελληνική Λέσχη Μπονσάι», ο πρώτος και μοναδικός επίσημα αναγνωρισμένος, μη κερδοσκοπικός φορέας, που έχει ως στόχο την περαιτέρω διάδοση της τεχνικής καλλιέργειας μπονσάι. Όνειρο των ιδρυτικών μελών του Συλλόγου αλλά και όλων όσων συμμετέχουν ως ενεργά μέλη του, είναι να συγκεντρώσει υπό την αιγίδα του όλους όσους αγαπούν τα μπονσάι στην Ελλάδα – μεμονωμένα άτομα και ομάδες/fora – ώστε να εργαστούν για την ανάπτυξη και ανάδειξη της τέχνης αυτής.

Χρυστάλλα Καραϊσαρίδου Ikebana Instructor

Ικεμπάνα είναι η τέχνη της αναζωογόνησης του άνθους, ιαπωνική τέχνη της ανθοδετικής. Ικεμπάνα δεν είναι απλά μια ευχάριστη δημιουργία σύνθεσης, δεν είναι απλά διακόσμηση.
Μέσα από την τεχνική της σύνθεσης των λουλουδιών γίνεται η αφύπνιση της έμφυτης ομορφιάς που υπάρχει μέσα σε κάθε άνθρωπο. Αντιπροσωπεύει την ισορροπία, την ηρεμία και τη γαλήνη που νοιώθει κάθε άνθρωπος όταν επικοινωνεί με τη φύση αλλά και την ευχαρίστηση της προσφοράς προς τον συνάνθρωπό του.
Είναι ένας ευχάριστος και ισχυρός δρόμος για Αυτογνωσία, Χαλάρωση και Δημιουργικότητα!
Στο εργαστήριο θα δοθούν θεωρητικές πληροφορίες και θα κάνουμε πρακτική στο βασικό μοντέλο Μοριμπάνα (σύνθεση με χαναδομέ σε πιατέλα).

Βιογραφικό Χρυστάλλα Καραϊσαρίδου Ikebana Instructor
Η Χρυστάλλα Καραϊσαρίδου είχε πάντα μια έμφυτη εσωτερική αναζήτηση. Αυτή η επιθυμία την οδήγησε το 2002 στη γνωριμία της με την τέχνη της Ikebana. Αυτό που την εντυπωσίασε περισσότερο είναι το πώς μπορεί η δημιουργία συνθέσεων λουλουδιών να επηρεάσει θετικά τον εσωτερικό μας κόσμο και παράλληλα να έχει θετική επιρροή στο γύρω περιβάλλον.

Η βασική εκπαίδευση της έγινε στην Ιαπωνία και έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και workshop σε διάφορα μέρη του κόσμου. Από το 2008 είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια. Τα τελευταία χρόνια έχει πραγματοποιήσει εκθέσεις και διδάσκει την τέχνη της Ikebana σε ενήλικες αλλά και παιδιά.

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6973 022 144
Email: christallakaraisaridou@outlook.com
https://www.facebook.com/ikebanalearngr4

Yoko Suzuki, Sonoko Yoshida, Teruko Otsuka 

“Kimono” σημαίνει κατά κυριολεξία ένδυμα, “αυτό που φορώ” δηλαδή, καθώς στην Ιαπωνική γλώσσα ki (着) σημαίνει φορώ και mono (物) σημαίνει πράγμα, αντικείμενο. Αρχικά ήταν η λέξη που χαρακτήριζε το καθημερινό ρούχο, στη σύγχρονη εποχή όμως το kimono θεωρείται το παραδοσιακό ιαπωνικό ρούχο.

Τα kimono είναι γνωστά για τον εντυπωσιακό τους σχεδιασμό, τα όμορφα υφάσματα και τις πολύχρωμες διακοσμήσεις. Είναι φτιαγμένα από παραδοσιακά υφάσματα όπως το μετάξι, το βαμβάκι ή το κασμίρ και συνήθως διακοσμούνται με χειροποίητα μοτίβα ή κεντήματα. Τα kimono κατασκευάζονται με συγκεκριμένο τρόπο που αναδεικνύει την ιαπωνική παράδοση και πολιτισμό. Κάθε kimono έχει συγκεκριμένο τρόπο φορέματος, με διαφορετικά στυλ ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, την εποχή και τον τύπο της εκδήλωσης.

Το yukata (浴衣) είναι ένα παραδοσιακό ιαπωνικό ενδύμα που χρησιμοποιείται κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες, ειδικά κατά τη διάρκεια των φεστιβάλ και των εορταστικών εκδηλώσεων. Το yukata είναι μια ελαφριά κιμονό-επικάλυψη από βαμβακερό ύφασμα, συνήθως με παραδοσιακά μοτίβα και χρώματα.

Το haori (羽織) είναι ένα παραδοσιακό ιαπωνικό ενδύμα που μοιάζει με κοντή ζακέτα. Συνήθως φοριέται ως επικάλυψη πάνω από το κιμονό ή το yukata και χρησιμοποιείται κυρίως για επίσημες ή ιδιαίτερες περιστάσεις. Το haori έχει κοντά μανίκια και συνήθως δεν δένεται με ζώνη. Οι γραμμές του haori είναι συνήθως πιο στρωτές και διακριτικές σε σχέση με το κιμονό, και μπορεί να έχει πιο απλά ή εκλεπτυσμένα σχέδια σε σύγκριση με τα πιο φωτεινά και πολύχρωμα κιμονό.

Νεκταρία Δασακλή 

Τον τελευταίο καιρό γίνεται όλο και περισσότερος λόγος για το kintsugi, την παραδοσιακή ιαπωνική τεχνική επισκευής των σπασμένων κεραμικών σκευών με χρυσό. Βασισμένο στις αρχές του wabi sabi και της φιλοσοφίας του ζεν, το kintsugi θεραπεύει το σπασμένο αντικείμενο αναδεικνύοντας τις ρωγμές του και αγκαλιάζοντας τη μοναδική του ιστορία.

Η φιλοσοφική και ψυχολογική διάσταση του kintsugi βρίσκει ολοένα και περισσότερη απήχηση στον δυτικό κόσμο, κάτι που φαίνεται και από τις δεκάδες σχετικές εκδόσεις των τελευταίων λίγων ετών. Τι είναι όμως η μέθοδος αυτή; Τι υλικά χρησιμοποιεί και ποια είναι τα στάδια της όλης διαδικασίας;

Στο εργαστήριο θα γνωρίσουμε τα αυθεντικά υλικά και πρακτικές του kintsugi, με βίντεο, ζωντανή επίδειξη, ενεργό συμμετοχή του κοινού και συζήτηση.

Νεκταρία Δασακλή
Συντηρήτρια Αρχαιοτήτων & Έργων Τέχνης – Μουσειολόγος.
Κατάγομαι από το Ναύπλιο και ζω μόνιμα στη Ρόδο. Εργάζομαι στο Υπουργείο Πολιτισμού εδώ και 24 χρόνια ως συντηρήτρια αρχαιοτήτων και έργων τέχνης.
Η πρώτη μου επαφή με την παραδοσιακή ιαπωνική τεχνική του Kintsugi ήταν το 2014 μέσω μιας διαδικτυακής δημοσίευσης, η οποία προκάλεσε το ενδιαφέρον μου τόσο ως προς το αισθητικό αποτέλεσμα όσο και με τη φιλοσοφία πίσω από αυτό. Το επάγγελμά μου αλλά και ένα διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον γύρω από τη φιλοσοφία του Ζεν και την ιαπωνική κουλτούρα εν γένει ήταν οι παράγοντες που με ώθησαν να ψάξω σε βάθος καθετί σχετικό με την τεχνική αυτή. Η αναζήτηση ήταν χρονοβόρα και δύσκολη, καθώς πρόκειται για μία τεχνική που δεν είναι παρά ελάχιστα γνωστή στη Δύση. Μένοντας πιστή στις αρχές της παραδοσιακής τεχνικής, με τη χρήση αυθεντικής ιαπωνικής λάκας (urushi), θα ήθελα μέσω της συμμετοχής μου στο Ιαπωνικό Φεστιβάλ να μοιραστώ τις θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις που έχω έως σήμερα αποκομίσει, κάνοντας επιπλέον σαφές ότι οι απομιμητικές τεχνικές που έχουν εμφανιστεί τελευταία χρησιμοποιώντας άλλα υλικά δεν έχουν καμία σχέση με το αυθεντικό kintsugi.

Στοιχεία επικοινωνίας
email: nectaria_d@yahoo.gr
Instagram: kintsugi.gr

Naoko Ishikawa

Ενέργεια «κι» και αυτοθεραπεία Ρείκι.

Οι όροι “κι” ή “τσι” (όπως σχετίζονται, για παράδειγμα, με τις πολεμικές τέχνες) σημαίνουν το ίδιο πράγμα ( ή δεν διαφοροποιούνται). Αυτές οι λέξεις χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν την αναπνοή, το πνεύμα ή τη φύση των πραγμάτων. Το “κι” είναι σαν μια δύναμη ζωής που υπάρχει παντού και δίνει ζωή σε όλα τα πράγματα στον κόσμο)

Σε αυτό το εργαστήριο, θα γνωρίσετε την ενέργεια [κι], που χρησιμοποιείται στην Ιαπωνία απότην αρχαιότητα. Ρέικι, η χρήση του [κι] για θεραπευτικούς σκοπούς, ανακαλύφθηκε και αναπτύχθηκε από τον Μικάο Ουσούι στις αρχές του 1900. Θα αισθανθείτε την ενέργεια [Ρείκι] και θα τη χρησιμοποιήσουμε για σωματική και πνευματική αυτοθεραπεία.

Η καλλιέργεια και η ανάπτυξη του “κι”, είτε μέσω του σώματος, του μυαλού ή του πνεύματος, συμβάλλει στην υγεία και στην μακροζωία. Σωματικά, ασκήσεις που εστιάζουν στον έλεγχο της αναπνοής μπορούν να βοηθήσουν στην αποκατάσταση της συναισθηματικής ευεξίας και της ισορροπίας εντός του νευροορμονικού συστήματος.

Βιογραφικό

Το Be Happy by Naoko πρόκειται για τη διαπιστευμένη στο Ηνωμένο Βασίλειο πνευματική Life Coach, πιστοποιημένη θεραπεύτρια Usui Reiki και δασκάλα υπό τον EspRire, Tenku Reiki Master, κ. Hideaki Yamazaki.

Η Ναόκο γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Τόκιο της Ιαπωνίας, σπούδασε Ανθρωπιστικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Κεντρικής Αμερικής (University of Central Florida) και σήμερα ζει στην ιστορική και ζωτική Ελλάδα. Επίσης, είναι καθηγήτρια και διερμηνέας της ελληνικής, αγγλικής και ιαπωνικής γλώσσας. Μελετά την πνευματικότητα, τις συνδέσεις μεταξύ των ανθρώπων, τη φύση, τα ζώα, το φως, το Φενγκ Σούι, την ενέργεια και τις μετενσαρκώσεις στον Βουδισμό, τον Ινδουισμό και τους ινδιάνικους πολιτισμούς από την παιδική ηλικία. Χρησιμοποιεί τις γνώσεις της για να βοηθήσει τους ανθρώπους να αλλάξουν τη ζωή τους, να φέρουν τύχη, να γίνουν φωτεινότεροι και ευτυχισμένοι χρησιμοποιώντας την ενεργειακή θεραπεία και Ιαπωνικές μεθόδους.

Γεράσιμος Δημοβασίλης

Το σακουχάτσι είναι πνευστό όργανο της ιαπωνικής μουσικής παράδοσης. Χρησιμοποιήθηκε ως επίσημο όργανο της αυλής της μεσαιωνικής Ιαπωνίας, ως πνευματικό εργαλείο μοναχών του Ρινζάι Ζεν, ενώ παράλληλα έχει χρησιμοποιηθεί ως όπλο και ως μέσο επιβίωσης των μοναχών, μέσα από την πρακτική της επαιτείας (takuhatsu). Από την εποχή της μεταρρύθμισης του Αυτοκράτορα Meiji, η χρήση του έπαψε να επιτρέπεται αποκλειστικά στους μοναχούς Κομουζό και από τότε χρησιμοποιείται πλέον ως μουσικό όργανο με παγκόσμια εμβέλεια.

Στις μέρες μας, το απλό αυτό κομμάτι μπαμπού με τις πέντε οπές έχει καταφέρει με το μοναδικό ηχόχρωμα και την ευελιξία έκφρασής του, να κεντρίσει το παγκόσμιο ενδιαφέρον ποικίλων μουσικών δρόμων, υπερβαίνοντας τον παραδοσιακό του χαρακτήρα ως μεταμοντέρνο πλέον μουσικό όργανο.

Ο Γεράσιμος Δημοβασίλης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1977. Από μικρή ηλικία ασχολήθηκε με τη μουσική μέσω ποικίλων μουσικών οργάνων (φλάουτο, κέλτικη άρπα, κιθάρα, κρουστά κοκ) και ήδη από την εφηβεία συμμετείχε σε δισκογραφικές παραγωγές.

Ξεκίνησε την εκμάθηση του Ιαπωνικού φλάουτου shakuhachi το 2002 και ειδικεύθηκε στο παραδοσιακό ρεπερτόριο Honkyoku, μαθητεύοντας με καταξιωμένους δασκάλους όπως οι Kiku Day, Kaoru Kakizakai, Keisuke Zenyoji, Seiun Saruta, Tony Clark κ.α. είτε μέσω ιδιαίτερων μαθημάτων είτε παρακολουθώντας σεμινάρια στην Ευρώπη. Από το 2011 εστιάζεται στο στυλ Kinko Ryu της σχολής Chikumeisha και παρακολουθεί μαθήματα από το δάσκαλο Gunnar Jinmei Linder, διευρύνοντας το ρεπερτόριό του εκτός από Honkyoku και σε Jiuta Sokyoku κομμάτια.

Από το 2016 έχει παρουσιάσει το Shakuhachi πολλές φορές στο Ελληνικό κοινό, είτε μέσα από συναυλίες στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, είτε μέσα από workshops, στα οποία εκτός από ιστορικά και κατασκευαστικά στοιχεία για το όργανο, δίνει την δυνατότητα στους ακροατές να παίξουν αυτό το τόσο ιδιαίτερο όργανο. Παράλληλα, από το 2016 είναι μέλος του συγκροτήματος Ιαπωνικών κρουστών Αtene Daiko και έχει εισαγάγει το shakuhachi στην μουσική τους.

Εκτός από την ενασχόλησή του με το shakuhachi δραστηριοποιείται ως πολιτικός μηχανικός και μουσικοθεραπευτής, διδάσκει Τάι Τσι, ενώ ασχολείται με το Ζεν διαλογισμό και τη συγγραφή χάϊκού.

Shiatsu World 

Σε αυτό το εργαστήριο θα δείτε ζωντανά πώς εξελίσσεται μια συνεδρία Σιάτσου μέσα από το ρόλο του παρατηρητή και πως η αλληλεπίδραση με το πεδίο διαμορφώνει το αποτέλεσμα της συνεδρίας για όλους.

Κατόπιν θα έχετε την ευκαιρία να κάνετε ερωτήσεις και να μάθετε πληροφορίες για το Σιάτσου.

Σύμφωνα με τον ορισμό της Ελληνικής Εταιρείας Σιάτσου, το Σιάτσου είναι μια συμπληρωματική αγωγή υγείας που εμφανίστηκε ολοκληρωμένη στην Ιαπωνία στις αρχές του 20ου αι. ως μετεξέλιξη κινεζικών και ιαπωνικών μεθόδων χειροπρακτικής, και βασίζει τη θεωρία της στην Παραδοσιακή Κινέζικη  Ιατρική, όπως ο βελονισμός.

Είναι μια μέθοδος που στοχεύει στη διασφάλιση και τη βελτίωση της σωματικής και της ψυχικής ευεξίας, ενεργοποιώντας προς αυτή την κατεύθυνση το εγγενές σε κάθε οργανισμό θεραπευτικό δυναμικό, ενώ σημαντικό ρόλο στα αποτελέσματα παίζει το άγγιγμα. Είναι κατάλληλο για όλες τις ηλικίες και έχει καλά αποτελέσματα μέσω της υποστήριξης που δίνει, σε μυοσκελετικά θέματα, άγχος, κούραση, αϋπνία, πεπτικές διαταραχές, πόνους, δυσκολία συγκέντρωσης, δύσκολες ψυχολογικές-συναισθηματικές καταστάσεις όπως η απώλεια και το  πένθος.

ΜΑΡΑ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Η Μάρα Παπαθανασίου είναι Ασκούσα το Σιάτσου, και Πιστοποιημένο μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Σιάτσου (ΕΛ.Ε.ΣΙ.)

Σπούδασε Αρχιτεκτονική στο ΑΠΘ και στο ΕΜΠ, ακολούθησε για χρόνια προσωπική ψυχοθεραπεία με τη Συστημική προσέγγιση, και είναι δασκάλα Γιόγκα (μέθοδος Hatha-Yoga- Bien Tempere, Εύα Ρούσπωλ). Παρακολουθεί εκπαίδευση στο Process Work (Δουλειά με Προσανατολισμό στη Διεργασία).
Είναι μητέρα 2 παιδιών και εργάζεται στο Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας.

Απόφοιτη της 3ετούς επαγγελματικής εκπαίδευσης στο Ζεν Σιάτσου στη σχολή Natural Health Science στην Αθήνα με δασκάλα την Ane Grimseth (2010).

Στη συνέχεια μετεκπαιδεύτηκε με καταξιωμένους δασκάλους του Σιάτσου παίρνοντας από τον καθένα ψήγματα πληροφοριών για την προσωπική πορεία της στο φως, αλλά και την τεχνική του Σιάτσου.(Clifford Andrews, Μαριάννα Λαζανά, Pauline Sasaki, Master Ohashi, Nick Pole, Carola Beresford-Cooke, Gabriella Poli, Diego Sanchez, Tamsin Grainger).
Έχει κάνει εποπτεία ανά περιόδους με τον Clifford Andrews και την Μαριάννα Λαζανά., και στηρίζει μέσω εποπτείας Ασκούντες το Σιάτσου.

Έχει διατελέσει Ταμίας της Ελληνικής Εταιρείας Σιάτσου στη μεταβατική φάση του σωματείου 2013-2014.

Το “Shiatsu World”, σύμπραξη με τηn Παναγιώτα Πολυχρόνη-Giannino, απαντάει στην ανάγκη για Υποστήριξη όσων ασκούν το Σιάτσου καθώς και στη διάδοση του Σιάτσου στο ευρύ κοινό.

«Στο Σιάτσου βρήκα τη σύνδεση του μέσα με το έξω και το όλον.»

Παναγιώτα Πολυχρόνη-Giannino

Η Παναγιώτα Πολυχρόνη-Giannino είναι Ασκούσα το Σιάτσου, Πιστοποιημένο μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Σιάτσου (ΕΛ.Ε.ΣΙ.) και του UK Shiatsu Society. Ασχολείται με το Σιάτσου και το Sei-ki πάνω από 15 χρόνια. Με στόχο να βοηθήσει τους ανθρώπους να εξοικειωθούν με το Άγγιγμα, έχει εργαστεί ως εθελόντρια σε κλινικές Πόνου, διεξάγει σεμινάρια και ομιλίες. Διετέλεσε Πρόεδρος και Γραμματέας της Ελληνικής Εταιρείας Σιάτσου και εκπρόσωπός της στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Σιάτσου.

Η πορεία της στη μελέτη του Σιάτσου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αξία της Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και με τη μελέτη του εαυτού. Το πάθος της για τη δουλειά με το Άγγιγμα την οδήγησε στο Sei-ki, τη δουλειά που ανέπτυξε ο Ιάπωνας Akinobu Kishi Sensei, η οποία ανήκει στην παράδοση του Σιάτσου.
Συστηματικά από τότε που ασκεί το Σιάτσου δέχεται και εποπτεία. Από το 2016 παρέχει εποπτεία σε Ασκούντες το Σιάτσου.

Η Παναγιώτα εκπαιδεύτηκε στη Συστημική προσέγγιση στο Αθηναϊκό Κέντρο Μελέτης του Ανθρώπου (ΑΚΜΑ) καθώς και στο Process Work, έχει BA στην Ψυχολογία (Deree College) και το ενδιαφέρον της για τη διερεύνηση της ζωής την οδήγησε στην πρακτική του Zen.
Στο Σιάτσου παντρεύονται οι σπουδές της στην Ψυχολογία με το Συνειδητό Άγγιγμα, την ουσία του Σιάτσου, που είναι αυτό που θρέφει τον άνθρωπο, τον ξυπνάει στο «εδώ και τώρα» ξεκλειδώνοντας τα μπλοκαρίσματα και συνδέοντας τη σωματική εμπειρία με τα συναισθήματα και τον τρόπο που σκέπτεται.

Το “Shiatsu World”, σύμπραξη με τη Μάρα Παπαθανασίου, απαντάει στην ανάγκη για Υποστήριξη όσων ασκούν το Σιάτσου καθώς και στη διάδοση του Σιάτσου στο ευρύ κοινό.

«Στο Σιάτσου βρήκα τον κρίκο που συνδέει τα φαινομενικά ασύνδετα και αντίθετα.»

Athens Shibari
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΤΟ SHIBARI
Αγαπητοί φίλοι του shibari,
θα θέλαμε να σας προσκαλέσουμε σε άλλο ένα ανοιχτό μάθημα στην τέχνη του shibari.
Το μάθημα περιλαμβάνει:
α) Θεωρητικό μέρος
Η ιστορία του Shibari, θέματα ασφάλειας, θέματα επικοινωνίας, διαπραγμάτευσης, θέματα συναίνεσης, ορισμένες ορολογίες.
β) Πρακτικό κομμάτι
Μονή χειροπέδα, διπλή χειροπέδα, βασικές κινήσεις και του σχοινιού και της τάσης, αυτοσχεδιασμός, ιδέες για παιχνίδι.
Σημείωση:
Το εργαστήριο θα έχει πρακτική εφαρμογή, οπότε καλείστε να έχετε μαζί σας τουλάχιστον δύο κομμάτια σχοινί για εξάσκηση. Αν δεν είναι εφικτό, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας ώστε να το φροντίσουμε.
Επιπλέον, αν έρθετε χωρίς παρτενέρ/μοντέλο, μπορείτε να κάνετε εξάσκηση με άλλους παρευρισκόμενους, κατόπιν συνεννόησης, να δοκιμάσετε αυτοδέσιμο ή απλά να παρακολουθήσετε.
Ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον και σας περιμένουμε!

Μιχάλης Οδυσσέας Γιακουμάκης

Η λέξη Sumi-e σημαίνει “εικόνα με μελάνη”. Είναι μια βιωματική προσέγγιση του Ζεν, μια μορφή διαλογισμού μέσω της ζωγραφικής. Γεννήθηκε στην Ιαπωνία στις αρχές του 16ου αι. σαν μετεξέλιξη των Κινεζικών ζωγραφικών τεχνικών Gonbi και Xieyi. Στις μέρες μας εξακολουθεί ναι είναι μια ζωντανά εξελισσόμενη μορφή Τέχνης.

Η φόρμα του είναι μινιμαλιστική, η παλέτα του είναι συνήθως αμιγώς τονική του γκρίζου, ή ολιγοχρωματική, η θεματολογία του φυσιοκεντρική. Τα υλικά του είναι αποκλειστικά μελάνη – συνήθως μαύρη, ενίοτε έγχρωμη με έως τέσσερα ακόρεστα χρώματα – και χαρτί, συνήθως ρυζόχαρτο.

Η εκμάθησή του επιτυγχάνεται μέσα από παραδοσιακού τύπου μαθητεία και δεν απαιτεί καμία προτεραία γνώση ζωγραφικής.

Για πληροφορίες σχετικές με μαθήματα απευθυνθείτε στον Sensei κο Μιχάλη – Οδυσσέα Γιακουμάκη, στο τηλ. 6942637009.

Επιπλέον των εισαγωγικών εργαστηρίων Sumi-e (διάρκειας 45′ το καθένα) ο κος Γιακουμάκης θα δώσει και διάλεξη με θέμα:

“Η εμπειρία της σχέσης μεταξύ Ζωγραφικής και Πολεμικών Τεχνών στην Ιαπωνική κουλτούρα της περιόδου Edo και η δυνατότητα αξιοποίησής της στον σύγχρονο Δυτικό Πολιτισμό”

Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ θα λειτουργεί, στον ίδιο χώρο, μικρή έκθεση έργων ζωγραφικής Sumi-e από τον Sensei Μιχάλη – Οδυσσέα Γιακουμάκη και την Senpai Χρυσούλα Τζεμανάκη.


Ο Μιχάλης Οδυσσέας Γιακουμάκης γεννήθηκε το 1956 στην Αθήνα. Σπούδασε Ζωγραφική στην Scuola Libera Del Nudo της Ακαδημίας Καλών Τεχνών στην Napoli της Ιταλίας.
Zει στην Αθήνα, όπου εργάζεται σαν ζωγράφος, εικονογράφος, και δάσκαλος Ζωγραφικής.

Είναι τακτικό μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος και του International Chinese Calligraphic Art & Chinese Ink Painters Society.

Ίδρυσε την “Εταιρεία Ρομαντικοί Ανώνυμοι”, Αθηναϊκό τμήμα της κίνησης καλλιτεχνών “Stuckism International”.

Η ζωγραφική δουλειά του έχει, έως τώρα, παρουσιαστεί σε εννέα ατομικές εκθέσεις στην Αθήνα, στα Κύθηρα και στη Θεσσαλονίκη και σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στο Μονρεάλ, στη Λευκωσία, στο Λονδίνο, στη Ρώμη, στο Αμβούργο, στο Λίβερπουλ, στην Φλωρεντία, στην Αθήνα , στο Καντέρμπουρυ, στην Νέα Υόρκη και στην Τεχεράνη.

Τα έργα του είναι Συμβολιστικά με πολλές φορμαλιστικές αναφορές στο Διεθνοποιημένο Γοτθικό, στην Ιταλική Αναγέννηση, στους Φλαμανδούς και Γερμανούς “Πριμιτίφ”, στο Ιαπωνικό Sumi-e, στην Βιεννέζικη “Απόσχιση”, στην “Νέα Αντικειμενικότητα” του Γερμανικού Εξπρεσιονισμού, στον Σουρεαλισμό και σε μερικές σχολές του Ευρωπαϊκού Κόμικ.


Στοιχεία επαφής
Μιχάλης Οδυσσέας Γιακουμάκης
Ζωγράφος, Εικονογράφος, Δάσκαλος Ζωγραφικής
εικαστικό εργαστήριο “la Rosa & la Spada”

τηλ. 6942637009
e-mail: ulisse@rosaspada.com
web: http://www.rosaspada.com
Facebook: https://www.facebook.com/la.Rosa.E.la.Spada

PORTFOLIO LINKS

Sumi-e:
https://www.facebook.com/la.Rosa.E.la.Spada/media_set?set=a.271119789582881&type=3

Ζωγραφική:
https://www.facebook.com/la.Rosa.E.la.Spada/media_set?set=a.120770034617858&type=3

Εικονογράφηση: https://www.facebook.com/la.Rosa.E.la.Spada/media_set?set=a.120779341283594&type=3

Ελεύθερο Σχέδιο: https://www.facebook.com/la.Rosa.E.la.Spada/media_set?set=a.1530481246980056&type=3

Χρήστος Μίχας

Ο Χρήστος Μίχας γεννήθηκε το 1997 στην Λαμία. Είναι πτυχιούχος του τμήματος Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας όπου και έγινε η πρώτη επαφή με την βιβλιοδεσία.

Με πάθος για την τέχνη και οτιδήποτε δημιουργικό ασχολήθηκε με το σχέδιο την, γραφιστική, τον μοντελισμό και την βιβλιοδεσία.

Δουλεύει τα τελευταία χρόνια σαν γραφίστας αλλά και σαν freelance artist.

Παραδοσιακή Ιαπωνική Βιβλιοδεσία, ένα πρακτικό και δημιουργικό ταξίδι στον χρόνο.

Μαθαίνουμε τεχνικές και δένουμε βιβλία με την μέθοδο Japanese Stab Binding (1600-1868 CE Edo Period).

Ανδριάνα Κάλφα – Ubunuk

Το know how και το know why της Ιαπωνικής συμπεριφοράς

Η Ανδριάνα Κάλφα – Ubunuki είναι Executive, Career & Personal Excellence Coach.
Αποστολή και πάθος της να βοηθά ανθρώπους να ζουν μια ευτυχισμένη, ισορροπημένη ζωή με νόημα.

Χάρη στην ιαπωνική καταγωγή της, αγαπά μεθοδολογίες με επιρροές από την ιαπωνική κουλτούρα (mindfulness, flow) και τις αυθεντικές αρχές της φιλοσοφίας ikigai.
Από την άλλη, χάρη στην ελληνική καταγωγή της την ενθουσιάζει το γεγονός ότι το Coaching έχει ουσιαστικά την απαρχή και τις βάσεις του στην αρχαία ελληνική μαιευτική μέθοδο του Σωκράτη.

Αυτός ο ιδιαίτερος συνδυασμός στοιχείων από δύο μοναδικούς πολιτισμούς διαπνέει τη δική της διαφορετική προσέγγιση, διαμορφώνει το προσωπικό της στυλ και εντάσσεται με σεβασμό στο χώρο της παροχής επαγγελματικών υπηρεσιών Coaching.

Παράλληλα με την εργασία της ως coach και κατέχοντας τα θέματα ιαπωνικής νοοτροπίας και κουλτούρας παρέχει Συμβουλευτική (Japan Consulting) σε άτομα και επιχειρήσεις που ασχολούνται με τη ναυτιλία, τον τουρισμό, τις εξαγωγές, το εμπόριο, τις επενδύσεις που σχετίζονται με την Ιαπωνία.

Διατηρεί γραφείο στον Πειραιά όπου πραγματοποιεί one-on-one συνεδρίες αλλά και Βιωματικά Σεμινάρια.

Περισσότερες πληροφορίες και πλήρες Βιογραφικό στο www.andrianakalfa.gr

Sonoko Yoshida, Eri Kritharaki 

«Η τελετή τσαγιού» ή αλλιώς «ο Δρόμος του τσαγιού» είναι μία δραστηριότητα της Ιαπωνικής κουλτούρας, κατά την οποία γίνεται η προετοιμασία και παρουσίαση του πράσινου τσαγιού σε σκόνη matcha (抹茶). Στην Ιαπωνική γλώσσα ονομάζεται chanoyu (茶の湯) ή sadō ή chadō (茶道) ενώ η τέχνη της προετοιμασίας ονομάζεται (o)temae ([お]手前).

Επηρεασμένη από τον Ζεν Βουδισμό, η τελετή βοηθά στην κάθαρση του μυαλού και στην ένωση του ατόμου με την φύση, καθώς για να πραγματοποιηθεί χρειάζεται απόλυτη ηρεμία και αφοσίωση.

Η πρώτη καταγεγραμμένη παρουσία της τελετής τσαγιού στην Ιαπωνία, έγινε τον 9ο αιώνα και πραγματοποιήθηκε από τον Βουδιστή μοναχό Eichū (永忠) κατά την επιστροφή του από την Κίνα, γεγονός που υποδηλώνει και την καταγωγή αυτού του εθίμου.

Η τελετή τσαγιού ήταν πρακτική που γινόταν αποκλειστικά από ευγενείς και ιερείς, οι οποίοι έδωσαν και την αυθεντική της μορφή στα μέσα του 14 ου αιώνα. Ωστόσο σταδιακά διαδόθηκε σε εύπορους εμπόρους και πολέμαρχους κατά τον 15ο και 16ο αιώνα. Τα Κινέζικα σκεύη αντικαταστάθηκαν από Ιαπωνικά, και η τελετή τσαγιού τροποποιήθηκε αρκετά μέσα στους αιώνες, παίρνοντας την τελική της μορφή κατά την περίοδο Edo (1603-1867).

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι μέχρι και αυτή την περίοδο, η τελετή τσαγιού πραγματοποιούνταν αποκλειστικά από άνδρες. Οι γυναίκες ξεκίνησαν να συμμετέχουν κατά την περίοδο Meiji (1868-1912).Στη συνέχεια ητελετή του τσαγιού συγκαταλεγόταν ανάμεσα στις δεξιότητες που έπρεπε να κατέχει μια γκέισα.

Οι τέσσερεις αρχές είναι:
• Wa αρμονία
• Κei σεβασμός
• Sei καθαρότητα
• Jaku ηρεμία

Κάθε κίνηση κατά την τελετή τσαγιού, από το πώς θα κρατηθεί ένα σκεύος ή το πώς θα ανακατευτεί το τσάι στο δοχείο πραγματοποιείται με πολύ συγκεκριμένο τρόπο και τεχνική.

Στη σύγχρονη εποχή υπάρχουν πολλά διαφορετικά στυλ τελετής τσαγιού, ανάλογα με την περίσταση την εποχή τα σκεύη κλπ. Στις μέρες μας, στην Ιαπωνία υπάρχουν σχολές που διδάσκουν την τελετή τσαγιού για τις νεώτερες γενιές.

Βαγγέλης Δελέγκος

Στα πλαίσια της πληθώρας σεμιναρίων, δράσεων, επιδείξεων και δραστηριοτήτων που το «Japan Festival» θα προσφέρει και φέτος δωρεάν σε όλους τους επισκέπτες του, ο Βαγγέλης Δελέγκος, γνωστός φωτογράφος, δάσκαλος Φωτογραφίας και συγγραφέας θα παραθέσει ένα εξαιρετικό σεμινάριο στο οποίο θα κληθεί, με μεγάλη χαρά, να απαντήσει σε όλες τις φωτογραφικές σας απορίες.

Συγκεντρώστε λοιπόν όλες σας τις ερωτήσεις, απορίες και κενά που τυχόν έχετε σε φωτογραφικά τεχνικά και αισθητικά θέματα και ελάτε να μάθουμε μαζί όσα περισσότερα μπορούμε γύρω από τη φωτογραφική τέχνη!

Δεδομένου ότι το φωτογραφικό σεμινάριο είναι ΔΩΡΕΑΝ αλλά προσφέρεται για συγκεκριμένο αριθμό ατόμων, λόγω χωρητικότητας αίθουσας αλλά και αμεσότητας διαλόγου με τον ομιλητή, φροντίστε να εξασφαλίσετε έγκαιρα τη θέση σας σε αυτό, παρακολουθώντας τα social media του διοργανωτή και συμπληρώνοντας τη σχετική αίτηση, μόλις αυτή θα είναι διαθέσιμη.

 

Ο Βαγγέλης Δελέγκος είναι φωτογράφος, δάσκαλος Φωτογραφίας, συγγραφέας και αρθρογράφος. Για περισσότερα από 30 χρόνια ειδικεύεται στην ταξιδιωτική Φωτογραφία και στο τοπίο (έχοντας βέβαια ασχοληθεί και με την πλειοψηφία του θεματικού εύρους αυτής της τέχνης), με τη δουλειά του να έχει δημοσιευθεί σε κάθε μεγάλο ελληνικό περιοδικό (National Geographic, Geo, Γεωτρόπιο, Cosmos Travel, Experiment κ.λπ.) και εφημερίδα (Ημερησία, Έθνος, Νέα, Καθημερινή κ.λπ.), παράλληλα με τη συνεργασία του με γνωστούς εκδοτικούς οίκους και φωτογραφικά πρακτορεία της χώρας και του εξωτερικού.

Ταυτόχρονα, έχει συνεργαστεί με όλα τα ελληνικά φωτογραφικά περιοδικά («Φωτογράφος», Photonet κ.λπ.), ως τεχνικός συντάκτης και δοκιμαστής νέων προϊόντων, ενώ έχει παραδώσει πληθώρα φωτογραφικών σεμιναρίων και ολοκληρωμένων κύκλων μαθημάτων σε σχολές, λέσχες, δήμους, φωτογραφικές ομάδες και στα πλαίσια των καθηκόντων του ως Brand Ambassador για μεγάλες εταιρείες, διατηρώντας παράλληλα και δικό του φωτογραφικό εργαστήρι.

Μεγάλο μέρος της εργογραφίας του μπορείτε να βρείτε εδώ: https://osdelnet.gr/contributors/1052514#all

Δείγματα φωτογραφιών εδώ:
https://www.instagram.com/vangelisdelegos/?hl=en
https://www.facebook.com/vangelis.delegos/

Για επικοινωνία με τον δημιουργό:
2102282531, 6937121406
vangelisdelegos@gmail.com

Ο Sensei Χρήστος Κουτελιέρης RokuDan 6th Dan Aikikai. Ξεκίνησε το Αϊκίντο το 1995 στο Fukushinkan Dojo στην Αθήνα.

Η εκπαίδευση του στο Αϊκίντο 30 χρόνια τώρα, στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό, κυρίως στην Ιαπωνία δείχνουν την Αφοσίωση την Αποφασιστικότητα και την Αγάπη του για την Ανάπτυξη και την Διάσωση της Τέχνη του Αϊκίντο!!

Η Οργάνωση Hellenic Inochikan Aikikai Δημιουργήθηκε από τον Sensei Κουτελιέρη το 2005 και Συμμετέχει με τους Μαθητές σε Συνέδρια και Εκδηλώσεις Αϊκίντο στο Εξωτερικό και στην Ελλάδα!!!

Ο Παναγιώτης Άγριος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1975. Από μικρή ηλικία ξεκίνησε την ενασχόλησή του με τον αθλητισμό κάνοντας πυγμαχία, ενώ η πρώτη του επαφή με το χώρο των πολεμικών τεχνών ήταν με το judo σε ηλικία 17 ετών. Αθλητής του Πανελληνίου γυμναστικού συλλόγου, μαθήτευσε κοντά στον Αθανάσιο Καπαρό.

Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στην συντήρηση αρχαιοτήτων και την ολοκλήρωση των στρατιωτικών του υποχρεώσεων, αρχίζει την ενασχόληση του στην τέχνη του Aikido.

Η διαφορετικότητα του aikido σε σχέση με ό,τι μέχρι τώρα είχε κάνει, τον οδηγεί στο να ασκείται εντατικά με αυτό. Λίγο πριν γίνει κάτοχος της μαύρης ζώνης πραγματοποιεί το πρώτο του ταξίδι στην Ιαπωνία και παραμένει εσώκλειστος μαθητής του Kazuo Igarashi Sensei.

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα έχει ήδη καταλάβει το πόσο καθοριστικό ήταν για αυτόν το ταξίδι και αποφασίζει ότι θέλει να ακολουθήσει επαγγελματικά το Aikido.

Παράλληλα μαθαίνει την ιαπωνική γλώσσα προκειμένου να έρθει πιο κοντά στην ιαπωνική κουλτούρα και τον επόμενο χρόνο επισκέπτεται ξανά την Ιαπωνία. Γνωρίζοντας καλύτερα τον ιαπωνικό πολιτισμό επικεντρώνει τις προσπάθειες του να έρθει σε επαφή και να γίνει μαθητής της παλαιότερης σχολής ιαπωνικής ξιφασκίας το Katori shinto ryu .

Τελικά και έπειτα από προσπάθειες χρονών καταφέρνει τελικά να αρχίσει την μαθητεία του κάτω από την επίβλεψη του Erik Louw Menkyo katori , Holland shidosha με τον οποίο συνδέεται η σχολή μας απευθείας με τον Otake Risuke sensei μοναδικό εκπρόσωπο της τέχνης σήμερα.

Τον Οκτώβριο του 2014 στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας παρουσία του Nobutoshi Otake sensei παίρνει τον παραδοσιακό όρκο αίματος keppan και επίσημα πλέον ανήκει στη οικογένεια του Katori shinto ryu.

Έκτοτε και μέχρι σήμερα ασχολείται με το Αikido παρακολουθώντας σεμινάρια από δασκάλους του εξωτερικού, διδάσκοντας στη σχολή του Aikido Bushido Center.

Κατέχει το βαθμό του 5ου Dan στο Aikido, του 1ου Dan στο Judo και του 1ου Dan jiu jitsu.
Είναι πιστοποιημένος προπονητής του Jiu Jitsu από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και επίσης πιστοποιημένος εκπαιδευτής Aikido (Shidoin).

Διαθέτει επίσης τον βαθμό του Master Usui Reiki και είναι εκπαιδευτής του εθελοντικού προγράμματος εκμάθησης Aikido του ΚΕ.Θ.Ε.Α στις γυναικείες φυλακές της Θήβας.

Οργανωτική & Διοικητική Εμπειρία

  • ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΩΣΗ ΤΟΥ KATORI SHINTO RYU “SHIDOSHA” ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ SHINBUKAN DOJO ΤΗΣ ΙΑΠΩΝΙΑΣ
  • ΙΔΡΥΤΗΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ UNITED AIKIDO DOJOS ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ (Αναγνωρισμένος οργανισμός από το Aikikai foundation Japan )
  • ΙΔΡΥΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ HELLENIC AIKIDO PARTNERSHIP ΜΙΑΣ ΟΜΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ AIKIDO ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ 2008
  • ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ AIKIDO WORLD ALLIANCE ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ 2013-2015.

AKBAN Ninjutsu Itten Dojo – όλη μας η ιστορία και όλη μας η φιλοσοφία βρίσκονται μέσα σε αυτές τις τέσσερις λέξεις. AKBAN θα πει στεκόμαστε με το ένα πόδι στην παράδοση, τιμούμε τους δασκάλους μας, και με το άλλο πόδι στεκόμαστε στο σήμερα, εξετάζουμε κριτικά την τέχνη μας, τη φέρνουμε στα μέτρα του εδώ και του τώρα.

Ninjutsu θα πει το σώμα και το πνεύμα γίνονται ένα – μέσα από εντατική εκπαίδευση του ενός, απελευθερώνουμε το άλλο (και αντίστροφα), και έτσι εκπληρώνουμε τον αυθεντικό προορισμό μας: να γίνουμε ένα ζωντανό, ενιαίο και λειτουργικό ον μέσα σε ένα ζωντανό, ενιαίο και λειτουργικό σύμπαν – όχι ένα εξειδικευμένο γρανάζι με μία και μόνη λειτουργία, μέσα σε μια άψυχη μηχανή.

Itten θα πει όλος ο έναστρος ουρανός, η δύναμη και η ασφάλεια που πηγάζει από την ομάδα, από τη συντροφικότητα και την ενσυναίσθηση, και τελικά από την αποδοχή τόσο προς τον εαυτό μου, όσο και προς τη διαφορετικότητα του άλλου. Η πόρτα μας είναι ανοιχτή για όλους/ες/α, με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και καλοπροαίρετη επιθυμία για γνώση. Dojo θα πει τόπος προπόνησης της μαχητικής μου δεξιότητας, προετοιμασία για τις δοκιμασίες της πραγματικής ζωής. Θα πει τόπος εκπόνησης μεταμορφώσεων και αλλαγών στο σχήμα του σώματός μου και στο σχήμα του χαρακτήρα μου. Θα πει τόπος συμπόνοιας, εκεί που κατανοώ βιωματικά την ευθραυστότητα της ύπαρξης, τη δύναμη που πηγάζει από αυτή, και την κοινή μας μοίρα ως μέλη του ανθρώπινου είδους. Εδώ ιδρώνουμε, γελάμε, κλαίμε, και καμιά φορά ματώνουμε – αλλά όχι μάταια.

Άρης Πήτας
Head Instructor
AKBAN Ninjutsu Itten Dojo
τ: +30 6972269203
w: www.akban.ninja
e: ittendojo@gmail.com
δ: Αντιλόχου 5, Κεραμεικός

Τι είναι το Sports Chanbara -ή Spochan!

Το Sports Chanbara, ή, όπως το λένε οι φίλοι του, Spochan, είναι ένα Ιαπωνικής προέλευσης άθλημα και πολεμική τέχνη, που παίζεται με ελαφρά, αφρώδη (air-soft) σπαθιά και δόρατα.

Προσφέρει χαρούμενη, αλλά και πειθαρχημένη σωματική και πνευματική άσκηση, από παιδιά 5 ετών έως και μεγάλους οποιας ηλικίας και φυσικής κατάστασης και ενδείκνυται πολύ για ΑΜΕΑ και άτομα με ανάγκη σταδιακής έναρξης μια αθλητικής δραστηριότητας (ΔΕΠΥ, αυτοάνοσα κλπ)

Το Ίδρυσε το 1971, ο Tetsundo Tanabe, ο ιδρυτής και της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Sports Chanbara, της I.S.C.A.

Στην Ελλάδα, εκπροσωπείται επίσημα από την Greek Sports Chanbara Association, από τον Ιανουάριο του 2020 έχοντας υπό την αιγίδα της 5 ομάδες και μέσω αυτής η Ελλάδα συμμετέχει από το 2019 ως Εθνική Ομάδα σε Παγκόσμια, Πανευρωπαϊκά και Βαλκανικά Πρωταθλήματα, με σημαντικές διακρίσεις!

Πληροφορίες:
6943974037
GrSCA
Οδός Αγίων Ασωμάτων 6, Θησείο 10553
GreekSportsChanbaraAssociation@gmail.com
www.sportschanbara.gr

FUDOKAN -SHOTOKAN KARATE-DO

Μία πρώιμη μορφή του Καράτε ανάγεται στα νησιά Ryu Kyu- Okinawa-. H γεωγραφική θέση των νησιών, ανάμεσα στην Κίνα και την Ιαπωνία, τα υπέβαλε σε επηρεασμούς, όσον αφορά στην αρχική διαμόρφωση της τεχνοτροπίας προερχομένους από την Κινεζική ενδοχώρα.

Την τελική του μορφή το Karate-do -δρόμος του Καράτε- ως τέχνης αυτοάμυνας και παράλληλα ως μέθοδος  αυτοβελτίωσης την πήρε όταν ο δάσκαλος- sensei- Gichin Funakoshi το δίδαξε στην μητροπολιτική Ιαπωνία -την δεκαετία του 1920-.

Μετά από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο το Karate-do ειδικά δε το στυλ Shotokan, που ήταν η μέθοδος διδασκαλίας του Funakoshi Sensei  διαδόθηκε σε όλο τον κόσμο.

Στα χρόνια που ακολουθήσαν το Karate Οργανώθηκε και στο επίπεδο του αθλητικού ανταγωνισμού. Η δημοτικότητα της αθλητικής του εκδοχής το φέρνει να διεκδικεί την ολυμπιακή του αναγνώριση  .

Το στυλ Fudokan -Shotokan είναι μια επιστημονική εκδοχή όσο αφορά στην κινησιολογία του αρχικού Shotokan karate του Funakoshi sensei . Μορφοποιήθηκε το 1980 από τον Higashigiama sensei -Dr Ilija Jorga-, καθηγητή της τραυματολογίας στο Πανεπιστήμιο του Βελιγραδιού και υψηλόβαθμο Karateka.

Η ομάδα της Ελληνικής οργάνωσης Fudokan καράτε, που θα παρουσίαση την Τέχνη μας στην εκδήλωση προετοιμάσθηκε από τον δασκάλο Σ. Μαστραππά 8 dan, και τους βοηθούς του Διονύση Τσάση 4 dan και Νεκτάριο Καλύβα 3  dan . Η δε ομάδα του Ryu kyu kobujutsu ( οκιναβέζικων όπλων) από τον δάσκαλο Νίκο Τσουπάκη.

Ονοματεπώνυμο. Παναγιώτης Μπάμπαλης

8o Dan Sogo Ryu Ju Jitsu

Από το 1980 στο χώρο των πολεμικών τεχνών έως και σήμερα.

Από το 1988 στο χώρο της ιδιωτικής ασφάλειας σε επιχειρησιακές θέσεις και υπεύθυνος εκπαίδευσης.

Ιδρυτής της αναγνωρισμένης από την Ευρωπαική Ακαδημία Αθλημάτων της SOGO RYU JU JITSU ACADEMY

Εκπρόσωπος της International Shinbudo Organization.

Το ερασιτεχνικό αθλητικό σωματείο με την επωνυμία ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΑΘΗΝΩΝ, μία από τις μεγαλύτερες σχολές αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα και την Ευρώπη.

Είναι αναγνωρισμένο από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού (ΓΓΑ) και έχει έδρα στο Δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης.

Λειτουργεί σε μια έκταση 900τμ, με 2 σάλες εκγύμνασης 200τμ και 180τμ αντίστοιχα καλυμμένες με στρώματα (τατάμι).

Δύο μικρότερες αίθουσες με ξύλινο πάτωμα για γυμναστική για γυναίκες και άντρες. Αποδυτήρια Ανδρών- Γυναικών, χώρους γραμματείας, επισκεπτών, τουαλέτες, ακάλυπτο χώρο (αυλή) 300τμ.

Το τμήμα Judo, με επικεφαλής εκπαιδεύτρια την Ολυμπιονίκη Καραγιαννοπούλου Μαρία, από την πρώτη κιόλας χρονιά λειτουργίας του έχει κατακτήσει Πανελλήνια και Διασυλλογικά μετάλλια καθώς και θέσεις στην εθνική ομάδα με εκπροσώπηση και διακρίσεις και σε Διεθνείς Αγώνες. Σταθερά σε κάθε αγώνα που παίρνουν μέρος οι αθλητές μας των παιδικών τμημάτων αλλά και ανδρών – γυναικών – εφήβων βρίσκονται ανάμεσα στις πρώτες 3 θέσεις στην κατηγορία τους.

Σκοπός της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΑΘΗΝΩΝ είναι η ανάπτυξη και διάδοση των αθλημάτων που καλλιεργεί χρησιμοποιώντας σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή και μέσα, καθώς και έμπειρους προπονητές, ενώ η εκγύμναση των μελών του γίνεται οργανωμένα σε τμήματα υποδομής, τα οποία λειτουργούν σε επίπεδα:
• JUDO (παιδικό, εφηβικό, ενηλίκων)
• AIKIDO (παιδικό, εφηβικό, ενηλίκων
• Γυμναστική για γυναίκες και άντρες.
• Cheerleading
• Γυμναστική για όλους
• Γυμναστράδα
• Capoeira

Περισσσοτερά πληροφορίες σχετικά με εμάς στο site : https://tigersacademy.gr/

Το katori Shinto ryu είναι μια καθαρά πολεμική τέχνη 600 χρόνων.

Στην σημερινή εποχή (Απρίλιος του 1960) χαρακτηρίστηκε ως πολιτιστική κληρονομιά της ιαπωνίας της επαρχίας Chiba.

Είναι η μοναδική τέχνη στην Ιαπωνία η οποία έχει λάβει αυτόν τον τίτλο.

Οι δάσκαλοι και οι μαθητές του katori shinto ryu είναι γνωστό ότι θεωρούνται και θεματοφύλακες της παράδοσης..

Χαρακτηριστικό της τέχνης είναι το keppan (ο όρκος αίματος) το οποιο είναι απαραίτητο ώστε να μπορέσει κάποιος να ακολουθήσει την τέχνη .

Σε αντιδιαστολή με τις σύγχρονες τέχνες όπως το kendo, το iaido και το judo παρέχει μια γενική εκπαίδευση πάνω σε όλα τα στυλ μάχης και γι’ αυτό ονομάζεται και bugei juhappan (18 κατηγορίες πολεμικών τεχνών) ή αλλιώς πλήρης μελέτη των πολεμικών τεχνών. Στο katori Shinto ryu διδάσκονται kenjutsu (σπαθί), iaijutsu (τραβήγματα), bojutsu (κοντάρι), sojutsu (λόγχη), jujutsu (άοπλη), naginata, shurikenjutsu (πέταγμα λεπίδων). Επίσης, γίνεται αναφορά και διδασκαλία σε επιστήμες πολέμου όπως chikujojutsu (οχύρωση κάστρου ή πεδίου), gunbaho (στρατηγική), temmonchiui (τοπογραφία, αστρονομία).

Δεδομένου του φάσματος των σπουδών πάνω στον πόλεμο, το katori Shinto ryu θεωρείται το αποκορύφωμα των ιαπωνικών παραδόσεων. Στα πεδία των μαχών των περασμένων αιώνων, οι πολεμιστές φορούσαν πανοπλία και πολεμούσαν με δόρατα. Αν το δόρυ έσπαγε έπρεπε να τραβήξουν το σπαθί  τους. Σε περίπτωση απώλειας και του σπαθιού, θα περνούσαν κατευθείαν στην άοπλη μάχη (jujitsu). Ετσι καταλαβαίνουμε πως η διδασκαλεία μίας και μοναδικής πολεμικής τέχνης (σπαθιά, δόρατα ή άοπλη) ήταν το λιγότερο ανεπαρκής στο πεδίο της μάχης, στο οποίο χρειαζόταν μια συνδυασμένη γνώση πολεμικών τεχνικών!

Στο katori Shinto ryu πάντα το βασικό όπλο (ένα από τα δύο τα οποία αντιπαλεύονται) είναι το ξίφος. Είναι αυτονόητο ότι η εκπαίδευση επικεντρώνεται αποκλειστικά στα kata. Τα kata του katori Shinto ryu είναι μεγαλύτερα από αυτά των άλλων σχολών ξιφασκίας. Το ίδιο kata επαναλαμβάνεται χιλιάδες φορές για χρόνια, σε σημείο στο οποίο ο ασκούμενος να μπορεί να εκτελέσει αυθόρμητα τις κινήσεις, ακόμα και όταν ο ίδιος σκέφτεται άλλα πράγματα εκείνη τη στιγμή. Μέσα από την επίτευξη αυτής της κατάστασης, το σώμα είναι σε θέση να κινηθεί ασυνείδητα όταν αντιμετωπίζει έναν αντίπαλο σε πραγματική μάχη.

Τα kata του katori Shinto ryu δεν υπαγορεύουν αυστηρά την ακριβή θέση του σώματος του ασκούμενου, αλλά αποσκοπούν (εν μέσω άλλων) στην φυσική κίνηση που θα παρέχει την καλύτερη (κατά το δυνατόν) στάση κατά τη διάρκεια της μάχης. Ετσι για παράδειγμα, οι στάσεις αλλάζουν όταν το σπαθί έχει να αντιμετωπίσει μακριά όπλα όπως το δόρυ ή τη naginata. Ως εκ τούτου, το katori Shinto ryu έχει σχεδιαστεί για να προετοιμάσει τα μέλη του απέναντι σε οποιοδήποτε όπλο ενδέχεται να αντιμετωπίσουν στο πεδίο της μάχης.

Μαθήματα – πληροφορίες:

http://www.aikidobushidocenter.gr

http://www.katori.gr 

Οι Atene Daiko – Τα Τύμπανα του Ήλιου, είναι το μόνο συγκρότημα Ιαπωνικών κρουστών Taiko στην Ελλάδα.
Το ξεκίνημα έγινε τον Μάїο του 2013 και από τότε έχουν παίξει σε πολλά καλλιτεχνικά δρώμενα, παραστάσεις και φεστιβάλ όπως ενδεικτικά, το 4ο ΕυΖην Φεστιβάλ στην Τεχνόπολη Αθηνών, το 3ο Διεθνές Φολκλορικό Φεστιβάλ Ιωαννίνων, το RUN Thessaloniki IV, το International Food Festival-LAASA (2015-2017), την Εθνική Γιορτή της Ιαπωνίας στο Grande Bretagne  (2018) και στο Μέγαρο Μουσικής (2023-2024)), στο κλείσιμο της έκθεσης “Σαν μετάξι” στο Μουσείο Μετάξης Σουφλίου κ.ά.
Επίσης, το 2015 – 2017, εμψύχωσαν τους δεκάδες χιλιάδες δρομείς στον Κλασικό Μαραθώνιο της Αθήνας. Το 2018 συμμετείχαν στο 3ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Taiko στο Αμβούργο, όπου παρουσίασαν σε πολλούς από τους μεγαλύτερους δασκάλους της Ευρώπης, της Αμερικής και της Ιαπωνίας μια σύνθεση των M. Kurumaya – L.Walters – Atene Daiko, με μεγάλη επιτυχία.
Για τους Atene Daiko, το Taiko-do είναι ένα μονοπάτι αυτογνωσίας και σύνδεσης με τον εαυτό και με τον κόσμο. Όραμα τους είναι η διάδοση του δυναμισμού, της χαράς και της εσωτερικής έντασης του Taiko καθώς και η χρήση του ως μέσο έκφρασης, επικοινωνίας και εμψύχωσης της κοινότητας.
Atene Daiko – Tα Τύμπανα του Ήλιου
Χριστίνα Αντωνιάδου ( taiko, χορός)
Γεράσιμος Δημοβασίλης (taiko, shinobue)
Ασπασία Σκουφίδη (taiko, χορός)
Αθηνά Σαπαντζόγλου (taiko, χορός)
Wadim Poltoranin (taiko, χορός)
Νίκος Σουλιώτης (taiko, καλλιτεχνικός υπεύθυνος)