Oι εκθέτες του Ιαπωνικού Φεστιβάλ 2024
Σε αυτή τη σελίδα, θα δείτε τους εκθέτες μας
Τους ευχαριστούμε πολύ, για την εμπιστοσύνη και τη σημαντική υποστήριξη.
![ΟΡΝΕΑΚΗΣ](https://japanfestival.gr/wp-content/smush-webp/2024/03/ΟΡΝΕΑΚΗΣ.jpg.webp)
ΚΕΝΤΡΟ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΟΡΝΕΡΑΚΗΣ
Το πρόγραμμα Illustration & Comics/Visual Arts είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε ο σπουδαστής να αναπτύξει τις δεξιότητες του στο σκίτσο μέσα από πολυάριθμες εφαρμογές όπως, εικονογράφηση βιβλίου, πορτρέτο, καρικατούρα, comics και πολλά άλλα, σε συνδυασμό με την γραφιστική, την σκηνοθεσία, την ιστορία τέχνης και άλλα αλληλένδετα μαθήματα, για ένα άρτιο και ολοκληρωμένο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.
Σκοπός του προγράμματος είναι να καταρτίσει πολύπλευρους επαγγελματίες εικονογράφους, που να είναι ικανοί να συνδυάσουν όλες τις μοντέρνες και κλασικές τεχνικές που χρησιμοποιούνται στον ευρύτερο τομέα του σκίτσου, της εικόνας και του concept art, ώστε να εκφράζει μηνύματα, ιστορίες και συναισθήματα μέσα από εικόνες.
Διαγωνισμός JAPAN FESTIVAL 2024
Το Japan Festival, σε συνεργασία με το Κέντρο Εφαρμοσμένων Τεχνών Ορνεράκης, προκηρύσσει διαγωνισμό Manga με θέμα: “Η Δική σου Πολεμική Τέχνη”.
Ο διαγωνισμός είναι ανοιχτός σε όλους τους νέους καλλιτέχνες! Βασικοί όροι είναι να μη χρησιμοποιήσουν ήδη υπάρχοντες χαρακτήρες και το έργο τους επίσης δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να έχει δημιουργηθεί με τη βοήθεια A.I. είτε εξ ολοκλήρου, είτε με μερική.
Τελευταία ημερομηνία υποβολής των έργων 21 Απριλίου 2024
Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν στις 1 Μαΐου 2024 και τα έργα των νικητών θα εκτεθούν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ του Japan Festival στις 11 και 12
Μαΐου 2024 στον εκθεσιακό χώρο Περιστερίου.
ΒΡΑΒΕΙΑ:
-Πρώτο βραβείο: Υποτροφία στο σεμινάριο Manga της Σχολής Ορνεράκης για το Ακ. Έτος 2024-25
-Δεύτερο βραβείο:
DELETER MANGA SPDX TOOLKIT
€170.00
Πλήρης συλλογή υλικών για το σχεδιασμό Manga.
Περιεχόμενα:
Οδηγίες και ιδέες σχεδιασμού
4 σχέδια για εξάσκηση σε σκίαση και χρωματισμό
4 φύλλα καρέ για εξάσκηση στο σχέδιο
2 μαρκαδόροι Deleter Neopiko Color 0.05 & 0.3 mm
1 μαρκαδόρος Deleter Neopiko Color μαύροι
Σετ κονδυλοφόρου με 3 μύτες (λεπτή, πολύ λεπτή, εύκαμπτη)
Πινέλο
Φιαλίδιο μαύρης μελάνης 30 ml
Φιαλίδιο λευκής μελάνης 30 ml
5 φύλλα Deleter Jr. Screentone διαφανή αυτοκόλλητα για το σχεδιασμό ντεγκραντέ &
Deleter Tone Hera για την εφαρμογή τους
Κοπίδι σχεδίου για κοπή των screentone, με 25 ανταλλακτικές λεπίδες
Επιφάνεια κοπής, διάφανη
Πλαστικό ημιδιάφανο καμπυλόγραμμο
Χάρακας 30 cm με καρέ
Συρραπτικό με 1000 ανταλλακτικά σύρματα
Χορηγος the paper place co.
-Τριτο βραβείο:
DELETER TONE LARGE MANGA SET
€110.00
Πλήρης συλλογή υλικών για το σχεδιασμό Manga.
Περιεχόμενα:
Οδηγό βήμα προς βήμα για τον σχεδιασμό manga
Manga technic no 5, βιβλίο για τον σχεδιασμό manga
4 φύλλα χαρτιού σχεδίασης
6 φύλλα χαρτιού σχεδίασης με καρέ
Deleter Neopiko paper pad, ειδικό για κομικ, μπλοκ 40 φύλλων
Σετ κονδυλοφόρου με 3 μύτες (λεπτή, πολύ λεπτή, εύκαμπτη)
Πινέλο
Φιαλίδιο μαύρης μελάνης 30 ml
Φιαλίδιο λευκής μελάνης 30 ml
5 φύλλα Deleter Jr. Screentone διαφανή αυτοκόλλητα για το σχεδιασμό ντεγκραντέ &
Deleter Tone Hera για την εφαρμογή τους
Κοπίδι σχεδίου για κοπή των screentone, με 25 ανταλλακτικές λεπίδες
Επιφάνεια κοπής, διάφανη
Πλαστικό ημιδιάφανο καμπυλόγραμμο
Χάρακας 30 cm με καρέ
Mini ξύλινο μανεκέν ύψους 15 cm
Χορηγος the paper place co.
Προδιαγραφές και Όροι Διαγωνισμού:
1. Να είναι 2 (δυο) οι σελίδες του έργου – έργα με περισσότερες σελίδες δε θα γίνονται
δεκτά
2. Να είναι κόμικ-manga, δηλαδή να έχει αφήγηση μιας σύντομης ιστορίας που αντλεί το
θέμα της από τον τίτλο του διαγωνισμού.
3. Μπορεί να διαβάζεται από αριστερά προς τα δεξιά, όπως τα δυτικά κόμικς, ή
ανάποδα όπως τα ιαπωνικά manga, αρκεί να έχει την ένδειξη “← read this way ←” σε
διακριτικό μέρος της 1ης σελίδας:
4. Να είναι ασπρόμαυρο (grayscale)
5. Μέγεθος Α3
6. Ανάλυση 300 dpi, σε αρχείο Jpeg
7. Ψηφιακή μορφή
8. Απαγορεύεται η χρήση A.I. και ήδη υπαρχόντων χαρακτήρων.
9. Το έργο να συνοδεύεται από το ένα μικρό βιογραφικό, μέχρι 300 λέξεις και στοιχεία
επικοινωνίας (ονοματεπώνυμο, email, τηλέφωνο)
Οι ενδιαφερόμενοι θα βαθμολογηθούν στο Σχέδιο, την Ιστορία και την Αφήγηση. Οι
συμμετέχοντες πρέπει να στείλουν τα έργα τους στη φόρμα: https://forms.gle/9PPjyranPFowaohV7 με θέμα ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ MANGA JAPAN FESTIVAL 2024, μέχρι και τις 21 Απριλίου 2024. Τα εκπρόθεσμα έργα δεν θα γίνονται δεκτά.
Καλή Επιτυχία!
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:
Japan Festival
Διεύθυνση : Τούσα Μπότσαρη 11 Κουκάκι
Email: info.japanfestivalgr@gmail.com
www.japanfestival.gr
Κέντρο Εφαρμοσμένων Τεχνών Ορνεράκης
Διεύθυνση : Θήρας 19
Τηλ: 2108665611
www.ornerakis.gr
Συντονιστής Διαγωνισμού:
Μάνος Λαγουβάρδος
Έκθεση Φωτογραφίας από την ομάδα ΦΩΤΟΓΡΑΦΕΣ
Για τους λάτρεις της ιαπωνικής κουλτούρας αλλά και της φωτογραφικής τέχνης, το «Japan Festival» διοργανώνει φέτος μεγάλο διαγωνισμό Φωτογραφίας με τίτλο «Η ιαπωνική κουλτούρα μέσα από το φακό μου». Οι φωτογραφίες των τριών πρώτων νικητών του διαγωνισμού θα συμπεριληφθούν στην έκθεση του Japan Festival.
![FVTOGR](https://japanfestival.gr/wp-content/smush-webp/2024/03/FVTOGR.jpg.webp)
Η συμμετοχή στο διαγωνισμό είναι δωρεάν και τους όρους συμμετοχής μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω:
– Δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό έχουν όλοι ανεξαιρέτως, ερασιτέχνες και επαγγελματίες φωτογράφοι, ηλικίας δεκαοκτώ (18) ετών και άνω.
– Ο κάθε συμμετέχων μπορεί να λάβει μέρος με μέγιστο αριθμό τριών (3) φωτογραφιών (δηλαδή από μία έως τρεις εικόνες).
– Το θέμα του διαγωνισμού καλύπτει όλο το πιθανό φάσμα και κάθε παράμετρο της ιαπωνικής κουλτούρας (ήθη, έθιμα, αθλητισμός, ποπ κουλτούρα, καθημερινές συνήθειες, επιστήμη, μόδα, αρχιτεκτονική, αντικείμενα και ό,τι άλλο σχετικό), όπως αυτή συναντάται και καταγράφεται στην Ιαπωνία, στην Ελλάδα αλλά και οπουδήποτε αλλού στον πλανήτη. Δεν υπάρχει δηλαδή γεωγραφικός περιορισμός για την κάθε λήψη.
– Αντίστοιχα, δεν υπάρχει χρονικός περιορισμός για τη δημιουργία της λήψης.
– Τα ψηφιακά αρχεία πρέπει να είναι JPEG, στη μέγιστη δυνατή ανάλυση και ποιότητα.
– Τα ψηφιακά αρχεία δεν πρέπει να φέρουν κανενός είδους υδατογράφημα, ψηφιακή σφραγίδα, υπογραφή ή οτιδήποτε άλλο πέραν του θέματος.
– Δεν επιτρέπεται η χρήση τεχνητής νοημοσύνης (AI) σε ολόκληρη την εικόνα ή τμήμα αυτής.
– Απαγορεύεται η συρραφή αρχείων ή μεμονωμένων στοιχείων (ψηφιακό μοντάζ, κολλάζ κ.λπ.) εκτός και αν πρόκειται για συρραφή διαδοχικών εικόνων για τη δημιουργία πανοραμικής λήψης.
– Επιτρέπεται η βασική ψηφιακή επεξεργασία (προσθήκη ευκρίνειας, ρυθμίσεις σε φωτεινότητα, τονικότητα και θερμοκρασία χρώματος, μετατροπή σε ασπρόμαυρο) και όχι η αλλοίωση της αρχικής λήψης με προσθαφαίρεση αντικειμένων (όπως σύννεφα από άλλη εικόνα, για παράδειγμα).
– Ο διοργανωτής διατηρεί το δικαίωμα να ζητήσει και να λάβει προς εξέταση την αρχική – αυθεντική λήψη εφόσον υπάρχει ανάγκη για περαιτέρω έλεγχο των παραπάνω.
– Το σύνολο των φωτογραφιών θα παραδοθεί, μετά την ημερομηνία λήξης της περιόδου συμμετοχής, σε ανεξάρτητη κριτική επιτροπή που θα απαρτίζεται από επαγγελματίες φωτογράφους με πολυετή εμπειρία στο χώρο.
– Η υποβολή της κάθε συμμετοχής θα γίνεται εμπρόθεσμα ηλεκτρονικά στον παρακάτω σύνδεσμο: https://forms.gle/pExDTdBHH7Hma8Jc8?fbclid=IwAR0Q564oWeS6l-5hrkmyRbC_AUCGgFlbBbtX2nK3kYkgQa-qfsOGobFFvK8 και οι φωτογραφίες θα πρέπει να συνοδεύονται από τα στοιχεία επικοινωνίας του εκάστοτε φωτογράφου – αποστολέα.
– Καλή επιτυχία σε όλους!
![Galanakis_350](https://japanfestival.gr/wp-content/smush-webp/2024/05/Galanakis_350.png.webp)
Έργα ζωγραφικής stippling – Γαλανάκης
Με την τέχνη της ζωγραφικής ασχολήθηκα ως αυτοδίδακτος ζωγράφος ξεκίνησα τα πρώτα μου σχέδια με μολύβι και ακουαρέλα και συνέχισα με καμβάδες και λάδια.
Τα τέσσερα τελευταία χρόνια δουλεύω με μελάνι σε χαρτί την τεχνική του stippling, μια τεχνική που απαιτεί πολύ χρόνο, υπομονή και προσήλωση στην δημιουργία κάθε έργου μου.
Συμμετείχα σε αρκετές εκθέσεις.
Ατομική έκθεση στο Μουσείο Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων Πειραιά με θέμα : Ακρόπολη-Μύθος-Ιστορία 07/12/2019
Ομαδική έκθεση στην Chilli art galelery Αθήνα με θέμα : Μελάνι σε χαρτί 4 09/06/2022
Ομαδική έκθεση στην Myro gallery Θεσσαλονίκη με θέμα : Σύγχρονοι εικαστικοί δημιουργοί 30/06/2022
Ομαδική έκθεση στην Luminus eye Αθήνα με θέμα : Μελάνι σε χαρτί 8 Οι γραφές της τέχνης 02/06/23
Ομαδική έκθεση στην Luminus eye Αθήνα με θέμα : Μεταβάσεις και περάσματα 16/02/24
Τον τελευταίο χρόνο συμμετέχω ως μέλος στην συλλογικότητα Art Revisited Collective με πολλούς άλλους αξιόλογους καλλιτέχνες υπό την επιμέλεια του εικαστικού επιμελητή Πάρη Καπράλου.
Η σχέση μου με την Ιαπωνική θεματολογία ξεκίνησε μέσα από τις πολεμικές τέχνες .
Στην αρχή με το Sotokan καράτε, στη συνέχεια με Shaolin kung fu και τέλος με το Kendo .
Ήταν μια πορεία τριάντα χρόνων μέσα από την οποία αγάπησα την Ιαπωνία σαν δεύτερη πατρίδα .
Είχα την ευκαιρία να ταξιδέψω σε αυτή την χώρα για λίγο και γνώρισα από κοντά την κουλτούρα της .
Ο τρόπος ζωής του λαού της καθώς και οι τέχνες της δεν μπορούν να αφήσουν κανέναν ασυγκίνητο.
Artisan’s Order
Οι Artisan’s Order είναι μια ομάδα ατόμων που δημιουργήθηκε λόγω της επιθυμίας τους να συνδυάσουν τα χόμπι τους με τους αγαπημένους τους χαρακτήρες.
Με 3D Printing και Resin Casting φτιάχνουν artisan keycaps, props και φιγούρες για διακόσμηση ή cosplay βασισμένα σε anime, comics, ταινίες, σειρές και παιχνίδια.
Κάθε αντικείμενο δουλεύεται και βάφεται στο χέρι.
![Artisans_350](https://japanfestival.gr/wp-content/smush-webp/2024/05/Artisans_350.png.webp)
![KIMO](https://japanfestival.gr/wp-content/smush-webp/2024/03/KIMO.jpg.webp)
Έκθεση Παραδοσιακού Κιμονό – ευγενική διάθεση της αντιπροέδρου του Ελληνο-Ιαπωνικού Συνδέσμου – Suzuki Υοκο
“Kimono” σημαίνει κατά κυριολεξία ένδυμα, “αυτό που φορώ” δηλαδή, καθώς στην Ιαπωνική γλώσσα ki (着) σημαίνει φορώ και mono (物) σημαίνει πράγμα, αντικείμενο. Αρχικά ήταν η λέξη που χαρακτήριζε το καθημερινό ρούχο, στη σύγχρονη εποχή όμως το kimono θεωρείται το παραδοσιακό ιαπωνικό ρούχο. Την τελική του μορφή, αν μπορούμε να πούμε πως αυτή είναι η τελική του μορφή καθώς όλα εξελίσσονται, πήρε κατά την περίοδο Heian (794-1192).
Αρχικά το ρούχο αποτελούνταν από δυο κομμάτια, όμως κατά την περίοδο αυτή δημιουργήθηκε μία νέα τεχνική που επέτρεπε να κόβονται τα υφάσματα σε μακριές ενιαίες λωρίδες και να ράβονται κατά αυτόν τον τρόπο. Οι άνθρωποι μπορούσαν να φορούν τα kimono σε πολλές στρώσεις το χειμώνα και kimono από λινό ύφασμα το καλοκαίρι.
Οι αποχρώσεις των Kimono, αντιπροσώπευαν είτε την εποχή είτε την πολιτική θέση κάποιου. Έτσι εδραιώθηκαν οι χρωματικοί συνδυασμοί των Kimono. Κατά τις περιόδους Kamakura (1192-1338) και Muromachi (1338-1573), άνδρες και γυναίκες φορούσαν ανοιχτόχρωμα kimono ενώ οι πολεμιστές φορούσαν το χρώμα που εκπροσωπούσε τους αρχηγούς τους.
Κατά την περίοδο Edo (1603-1868), ο σαμουράι κάθε περιοχής μπορούσε να αναγνωριστεί από τα χρώματα και τα σχέδια της στολής του. Έτσι η τέχνη της δημιουργίας kimono άκμασε και τα kimono απέκτησαν μεγαλύτερη αξία και έγιναν οικογενειακά κειμήλια τα οποία περνούσαν από γενιά σε γενιά. Τέλος, κατά την περίοδο Meiji (1868-1912) όλα τα μέλη της κυβέρνησης και οι αξιωματικοί του στρατού υποχρεώνονταν από το νόμο να φορούν kimono ενώ για τους πολίτες που φορούσαν kimono σε ειδικές περιστάσεις και εορτές τα kimono αυτά έφεραν τα σύμβολα του οίκου τους.
Σήμερα τα kimono φοριούνται κυρίως από ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας στην καθημερινή ζωή. Οι νεότερες γενιές φορούν τα kimono σε ειδικές περιστάσεις όπως σε γάμους, φεστιβάλ, τελετές τσαγιού, κηδείες κλπ.
Έργα Origami από την Αλεξάνδρα Παπαηλία
H Αλεξάνδρα Παπαηλία γεννήθηκε το 1984 στην Αθήνα, είναι Πολιτικός Μηχανικός στο επάγγελμα με MSc στην Σεισμική Μηχανική. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα και στον ελεύθερο της χρόνο ασχολείται με την τέχνη των origami. Είναι λάτρης του Ιαπωνικού πολιτισμού και έχει ταξιδέψει στο Τόκυο και την Γιοκοχάμα. Έχει διπλώσει εκατοντάδες origami μεγέθους από 1 έως 70 cm και συνεχίζει με πολλή όρεξη και αγάπη για την τέχνη.
Στις δημιουργίες τις περιλαμβάνονται γλυπτά, κοσμήματα και φωτιστικά. Στα έργα της χρησιμοποιεί ιαπωνικά χαρτιά υψηλής αισθητικής χειροποίητα ή/και τυπωμένα στο χέρι (Chiyogami, Katazome-Shi, Kozo κτλ). Επόμενος της στόχος είναι η μελέτη της συμβολής των origami στην μηχανική και την αρχιτεκτονική.
Website: https://alex-lucky-origami.gr/
Instagram: https://www.instagram.com/alex_lucky_origami/
![Papailia_350](https://japanfestival.gr/wp-content/smush-webp/2024/05/Papailia_350.png.webp)
Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ORIGAMI
H Ιαπωνική λέξη “origami” προέρχεται από τις λέξεις “ori” που σημαίνει διπλώνω και “kami” που σημαίνει χαρτί. Είναι η καλλιτεχνία του διπλώματος χαρτιού, ενώ στην ατόφια μορφή της απαγορεύεται το κόψιμό του χαρτιού. Στην Ιαπωνία η τέχνη αυτή εξασκούταν ήδη από την περίοδο Edo (1603-1868). Το origami χρησιμοποιεί το δίπλωμα του χαρτιού για την κατασκευή πολλών θεμάτων.
Είναι μία τέχνη η οποία αποτελεί και αντικείμενο μελέτης ευρύτερα εφόσον πέρα από το αισθητικό αποτέλεσμα στην διαδικασία της δημιουργίας συμπεριλαμβάνονται τα μαθηματικά και η γεωμετρία. Ξεκινώντας από ένα τετράγωνο συνήθως χαρτί με μία σειρά από διπλώματα αυτό μεταμορφώνεται σε ένα γλυπτό χωρίς κοπή και χωρίς κόλλα. Ωστόσο, το origami δεν χρησιμοποιείται μόνο ως εικαστική τέχνη και τρόπος διασκέδασης, αλλά έχει εφαρμογές και σε τομείς όπως τα μαθηματικά, η αρχιτεκτονική, η μηχανική και η αεροναυπηγική, ενώ στην ιατρική πολλές φορές επιδρά θεραπευτικά στην ψυχική υγεία των ανθρώπων.
![Sumi-e_350](https://japanfestival.gr/wp-content/smush-webp/2024/05/Sumi-e_350.png.webp)
Έργα Sumi-e από την senpai Χρυσούλα Τζεμανάκη.
Η Χρυσούλα Τζεμανάκη γεννήθηκε στα Χανιά. Σπούδασε Αγγλική Φιλολογία στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Γερμανική γλώσσα και Πολιτισμό στο Ινστιτούτο Goethe της Αθήνας, ενώ πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές Μετάφρασης στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Παράλληλα σπούδασε ιαπωνική γλώσσα και πολιτισμό στον Ελληνοιαπωνικό Σύνδεσμο της Αθήνας με τη Χριστίνα-Yoko Suzuki-Εμμανουηλίδου και στο Guildford του Ηνωμένου Βασιλείου με την Ako Danes. Το 2007-2008 επισκέφτηκε την Ιαπωνία δύο φορές: αρχικά ως εκπρόσωπος της Ελλάδας και επίσημη φιλοξενούμενη του Ιαπωνικού Κράτους (πρόγραμμα Japan Youth), ενώ το επόμενο έτος επέστρεψε για 4μηνες γλωσσικές σπουδές στο Ιαπωνικό Πανεπιστήμιο του Tokyo ICU στη Mitaka.
Έργα Υδατογραφίας από την Αντιγόνη Δαμίγου
( Watercolor artist – travel sketcher )
Η Αντιγόνη Δαμιγου είσαι ζωγράφος και travel sketcher, που ζει στην Αθήνα. Αγαπημένο της μέσο η ακουαρέλα, καθώς αγαπά την διαφάνειά της.
Κύρια εμπνευση της είναι τα ταξίδια. Στόχος της είναι να αποτυπώσει το πνεύμα μιας σκηνής σε μια συγκεκριμένη στιγμή, ειδικά όταν η Φύση και οι εποχές μεταμορφώνουν ένα τοπίο. Την γοητεύουν ιδιαίτερα σκηνές όπου το ανθρώπινο στοιχείο αλληλεπιδρά με τη Φύση. Ζωγραφίζοντας, έχει την ευκαιρία να παρατηρήσει την
ομορφιά γύρω της και να μοιραστεί τα συναισθήματά της.
![Damigou_350](https://japanfestival.gr/wp-content/smush-webp/2024/05/Damigou_350.png.webp)
![BON](https://japanfestival.gr/wp-content/smush-webp/2024/03/BON.png.webp)
Έκθεση Δενδρυλλίων Μπονσάι – Ελληνική Λέσχη Μπονσάι
Ο ιαπωνικός όρος μπονσάι (盆栽, κατά λέξη σημαίνει «δέντρο σε δίσκο») και περιγράφει γενικότερα την τέχνη που αφορά στην καλλιέργεια δέντρων. Πρόκειται για τη δημιουργία μικρογραφίας υπεραιωνόβιων δένδρων σε ρηχές γλάστρες, με απαρχές στις χώρες της ανατολής, ενώ τα τελευταία χρόνια καθίσταται ιδιαίτερα δημοφιλής και στον δυτικό κόσμο.
Οι πρώτες αναφορές για μπονσάι έρχονται από την εποχή της Δυναστείας των Χαν στην Κίνα και η τέχνη των μπονσάι εξελίχθηκε έκτοτε από ενασχόληση μεμονωμένων κινέζων μοναχών σε όρο ταυτόσημο του ιαπωνικού πολιτισμού.
Ως αναπόσπαστο κομμάτι της ιαπωνικής κουλτούρας και φιλοσοφίας τα μπονσάι αποτελούν μια ενασχόληση δημιουργική, που φέρνει τον άνθρωπο σε αρμονία με τη φύση και του χαρίζει στιγμές ηρεμίας και ψυχικής ανάτασης.
Συνδυάζουν την καλλιτεχνική δημιουργία με την υπομονετική δουλειά, καθώς ένα δέντρο για να διαμορφωθεί σε μπονσάι απαιτεί σκέψη, φαντασία, υπομονή αλλά και συνεχή ασχολία σε μεγάλο βάθος χρόνου, μέχρι να αποκτήσει την τελική του μορφή, αν και σαν ζωντανό έργο τέχνης θεωρητικά δεν τελειώνει ποτέ.
Στο πέρασμα του χρόνου η επαφή με την ιαπωνική κουλτούρα έκανε αρκετούς ανθρώπους και στην Ελλάδα να αγαπήσουν αυτό που ονομάζουμε “μπονσάι” και να το βάλουν στη ζωή τους. Εκτός από αξιόλογες ιδιωτικές συλλογές, δημιουργήθηκαν ομάδες σε διάφορα μέρη της Ελλάδας που υιοθέτησαν την ενασχόληση αυτή ως μορφή ψυχαγωγίας, κοινωνικής επαφής, ανταλλαγής γνώσης και ομαδικής δουλειάς.
Η Ελληνική Λέσχη Μπονσάι
«Η αγάπη μας για την τέχνη “μπονσάι” μας ώθησε το Δεκέμβριο του 2011 να ιδρύσουμε την Ελληνική Λέσχη Μπονσάι», αναφέρουν χαρακτηριστικά τα ιδρυτικά μέλη.
Σκοπός του Συλλόγου που έχει συσταθεί είναι «η ανιδιοτελής προαγωγή και διάδοση της γνώσης και της τεχνοτροπίας που αφορούν στα δέντρα μπονσάι. Επιδιώκεται η ανταλλαγή απόψεων, γνώσεων και τεχνικών σχετικά με τη δημιουργία, επεξεργασία, καλλιέργεια, διαβίωση και διατήρηση των ιδιαίτερων αυτών δέντρων».
Τέλος, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά τα μέλη της Λέσχης, «προσδοκία μας είναι να εμφυσήσουμε την φιλοσοφία της τεχνικής καλλιέργειας γηραιών δένδρων σε δίσκο, ενασχόλησης που συνεισφέρει στην αρμονία ατόμου, ψυχής και φύσης».
Στο πλαίσιο αυτό δημιουργήθηκε το 2011 ο Σύλλογος «Ελληνική Λέσχη Μπονσάι», ο πρώτος και μοναδικός επίσημα αναγνωρισμένος, μη κερδοσκοπικός φορέας, που έχει ως στόχο την περαιτέρω διάδοση της τεχνικής καλλιέργειας μπονσάι. Όνειρο των ιδρυτικών μελών του Συλλόγου αλλά και όλων όσων συμμετέχουν ως ενεργά μέλη του, είναι να συγκεντρώσει υπό την αιγίδα του όλους όσους αγαπούν τα μπονσάι στην Ελλάδα – μεμονωμένα άτομα και ομάδες/fora – ώστε να εργαστούν για την ανάπτυξη και ανάδειξη της τέχνης αυτής.
Συνθέσεις Ikebana – Χρυστάλλα Καραϊσαρίδου
Τι είναι η Ικεμπάνα;
Ικεμπάνα είναι η τέχνη της αναζωογόνησης του άνθους, ιαπωνική τέχνη της ανθοδετικής. Ικεμπάνα δεν είναι απλά μια ευχάριστη δημιουργία σύνθεσης, δεν είναι απλά διακόσμηση.Μέσα από την τεχνική της σύνθεσης των λουλουδιών γίνεται η αφύπνιση της έμφυτης ομορφιάς που υπάρχει μέσα σε κάθε άνθρωπο.
Αντιπροσωπεύει την ισορροπία, την ηρεμία και τη γαλήνη που νοιώθει κάθε άνθρωπος όταν επικοινωνεί με τη φύση αλλά και την ευχαρίστηση της προσφοράς προς τον συνάνθρωπό του. Είναι ένας ευχάριστος και ισχυρός δρόμος για Αυτογνωσία, Χαλάρωση και Δημιουργικότητα!
Χρυστάλλα Καραϊσαρίδου,
Ikebana instructor
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6973 022 144
![Karaisaridou](https://japanfestival.gr/wp-content/smush-webp/2024/05/Karaisaridou.png.webp)
![Yakoumakis_350](https://japanfestival.gr/wp-content/smush-webp/2024/05/Yakoumakis_350.png.webp)
Έργα Sumi-e από τον sensei Μιχάλη Οδυσσέα Γιακουμάκη
Η λέξη Sumi-e σημαίνει “εικόνα με μελάνη”. Είναι μια βιωματική προσέγγιση του Ζεν, μια μορφή διαλογισμού μέσω της ζωγραφικής. Γεννήθηκε στην Ιαπωνία στις αρχές του 16ου αι. σαν μετεξέλιξη των Κινεζικών ζωγραφικών τεχνικών Gonbi και Xieyi. Στις μέρες μας εξακολουθεί ναι είναι μια ζωντανά εξελισσόμενη μορφή Τέχνης.
Η φόρμα του είναι μινιμαλιστική, η παλέτα του είναι συνήθως αμιγώς τονική του γκρίζου, ή ολιγοχρωματική, η θεματολογία του φυσιοκεντρική. Τα υλικά του είναι αποκλειστικά μελάνη – συνήθως μαύρη, ενίοτε έγχρωμη με έως τέσσερα ακόρεστα χρώματα – και χαρτί, συνήθως ρυζόχαρτο.
Η εκμάθησή του επιτυγχάνεται μέσα από παραδοσιακού τύπου μαθητεία και δεν απαιτεί καμία προτεραία γνώση ζωγραφικής.
Για πληροφορίες σχετικές με μαθήματα απευθυνθείτε στον Sensei κο Μιχάλη – Οδυσσέα Γιακουμάκη, στο τηλ. 6942637009.
Επιπλέον των εισαγωγικών εργαστηρίων Sumi-e (διάρκειας 45′ το καθένα) ο κος Γιακουμάκης θα δώσει και διάλεξη με θέμα:
“Η εμπειρία της σχέσης μεταξύ Ζωγραφικής και Πολεμικών Τεχνών στην Ιαπωνική κουλτούρα της περιόδου Edo και η δυνατότητα αξιοποίησής της στον σύγχρονο Δυτικό Πολιτισμό”
Chris Kon – Έκθεση Φωτογραφίας
Η έκθεση εξερευνά τη βαθιά επίδραση της ιαπωνικής κουλτούρας στον κόσμο της φωτογραφίας, εστιάζοντας ιδιαίτερα στον εντυπωσιακό κόσμο του cosplay.
Στον πυρήνα της έκθεσης διερευνάται το cosplay ως μορφή καλλιτεχνικής έκφρασης, η οποία στενά συνδέεται με τον πλούτο της ιαπωνικής παράδοσης, όπως φαίνεται σε manga, anime και βιντεοπαιχνίδια.
Κάθε φωτογραφία λειτουργεί ως απόδειξη του ενδιαφέροντος του φωτογράφου για αυτά τα πολιτιστικά στοιχεία, παρουσιάζοντας τα πολυπλοκότερα κοστούμια, τις λεπτομέρειες και τους εμβληματικούς κόσμους που καθορίζουν την εμπειρία του cosplay.
Με τον τρόπο αυτό, η έκθεση αναδεικνύει τη σύγκρουση και την αλληλεπίδραση μεταξύ της πολυμορφίας της ιαπωνικής κουλτούρας και του cosplay, προκαλώντας τους θεατές να σκεφτούν τις ευρύτερες επιπτώσεις της πολιτιστικής ανταλλαγής και της καλλιτεχνικής έμπνευσης.
Μέσω αυτών των φωτογραφιών, ο φωτογράφος επιδιώκει να μεταδώσει όχι μόνο τον θαυμασμό του για την ποικιλία και το βάθος της ιαπωνικής πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά και το δικό του προσωπικό ταξίδι αυτογνωσίας και δημιουργικής εξερεύνησης.
Η έκθεση αποτελεί μια γιορτή της αμοιβαίας σχέσης μεταξύ καλλιτέχνη και θέματος, αποδεικνύοντας την ανεξίτηλη δύναμη της πολυμορφίας της ιαπωνικής κουλτούρας να εμπνεύσει και να καθηλώσει κοινό από όλο τον κόσμο.
![Chris_Kon_350](https://japanfestival.gr/wp-content/smush-webp/2024/05/Chris_Kon_350.png.webp)
![Prezerakos_350](https://japanfestival.gr/wp-content/smush-webp/2024/05/Prezerakos_350.png.webp)
Φωτογραφίες από τον συγγραφέα Στέλιο Πρεζεράκο
Ο Στέλιος Πρεζεράκος γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στο Πέραμα του Πειραιά. Πρωτοάκουσε την μαγική λέξη «Ιαπωνία» από τον καπετάνιο πατέρα του – τότε ήταν που ένιωσε μια παράξενη νοσταλγία για έναν τόπο που του ήταν άγνωστος. Δεν το ήξερε τότε, αλλά το γραφτό του ήταν να ζήσει εκεί.
Facebook: https://www.facebook.com/hoshi.stelios (Stelios Steriteri Prezerakos)
Insta: steliteli (Stelios Steriteri Prezerakos)
Περιγραφή του «Ένας Έλληνας στο Edo»
Φούτζι, κιμονό, κερασιές. Αυτά είναι τα τρία θέματα των εικόνων που εμφανίζονται στο Google όταν κάποιος αναζητήσει τη λέξη Ιαπωνία: μια ατυχής πραγματικότητα, γιατί η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου είναι πολύ περισσότερα από αυτά.
Γιατί ο μεγάλος Αυτοκράτορας Meiji άλλαξε το όνομα του Edo, της πόλης των Σογκούν, σε Τόκυο; Ποιος ήταν ο μυθικός Taira no Masakado; Γιατί οι Ιάπωνες φοβούνται τον αριθμό τέσσερα; Τι κοινό έχει η Γιοκοχάμα με το γεφύρι της Άρτας; Γιατί υπάρχει ένα μνημείο για ένα πεθαμένο άλογο στη μέση μιας κεντρικής λεωφόρου; Πού φυτρώνει το λουλούδι του Κάτω Κόσμου; Όλα αυτά είναι λίγα από τα χιλιάδες μυστικά σημεία που κάνουν το Τόκυο να μην είναι μια συνηθισμένη μεγαλούπολη, αλλά το σκηνικό ενός συναρπαστικού ταξιδιού που θυμίζει κυνήγι του θησαυρού. Και για να βρεις το θησαυρό, χρειάζεται ένας χάρτης-κλειδί. Δηλαδή, αυτό το βιβλίο.
Calligraphy Artist Mizuki Imamura
I am Mizuki, a passionate calligraphy artist from Japan, where the art of calligraphy is deeply ingrained in our cultural heritage. Ever since I was 10 years old, I have embarked on a journey of studying and practicing this ancient art form, guided by a masterful sensei. With each stroke of the brush, I find solace and enter a meditative state, where my thoughts and emotions flow onto the paper before me.
The beauty of calligraphy lies not only in its visual appeal but also in its ability to capture and convey the essence of one’s innermost thoughts. When I am filled with joy and positivity, the energy radiates through my brush, infusing my words with life and vitality. It is a magical experience to witness the transformation of simple strokes into a work of art that embodies the emotions and intentions behind it.
As an artist, my deepest aspiration is to share the profound beauty of calligraphy with people from all corners of the globe. Through my art, I aim to bridge cultural divides and connect with others on a deep, meaningful level. Calligraphy has the power to transcend language barriers and evoke emotions that resonate with the human spirit, making it a universal language of beauty and expression.
![Mizuki_350](https://japanfestival.gr/wp-content/smush-webp/2024/05/Mizuki_350.jpg.webp)
![Thanasoula_350](https://japanfestival.gr/wp-content/smush-webp/2024/05/Thanasoula_350.png.webp)
Έργα Ζωγραγικής Τέχνης από την Κατερίνα Θανασούλα
Είμαι απόφοιτος της Accademia di belle Arti di Napoli Italia , και εργάζομαι ως καθηγήτρια εικαστικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Εκδήλωσα το ενδιαφέρον και την αγάπη για την ιαπωνική κουλτούρα από την παιδική ηλικία και από τότε παρακολουθώ ανάλογα σεμινάρια και μαθήματα σχετικά με τη γλώσσα και τις τέχνες της Ιαπωνίας.